اجرای مصوبه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی حمایت از ناوگان عمومی جاده‌ای| رشد ۹.۷ درصدی جابه جایی ها بعد از شیوع کرونا

15:18 - 26 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۴۴۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
روز ملی حمل و نقل با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

روز ملی حمل و نقل با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است.

در این مراسم اسلامی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل در همه مدل‌ها پیشران است گفت: برای دستیابی به علوم و فنون نوین هیچ کاستی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: رویکرد دانش‌محوری در همه سازمان‌های ما دنبال می‌شود و در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز فرایند‌های تحرک و تنظیم مقررات و اعتلای عوامل انسانی به عنوان یک اصل در توسعه پژوهش دنبال می‌شود و این حوزه در وزارت راه نیز به خوبی در حال پیگیری است.

وی افزود: امروز روز مبارکی برای رانندگان است چرا که آن‌ها به دستور رهبر معظم انقلاب در سال ۶۱ عاشقانه و مردانه اقدام به جا به جایی و حمل کالا از بنادر کشور کردند و خانواده جامعه حمل و نقل هم در سال‌های گذشته سختی‌های بسیاری به دلیل دور بودن از خانواده متحمل شدند.

اسلامی گفت: شکوفایی و رشد و پیشرفت برای کشور ما که سرشار از نیروی انسانی بااستعداد و فاخر است امری ضروری است و آحاد جامعه نسبت به رشد کشور، غیرتمندانه برخورد می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز که در شرایط سخت کرونایی هستیم رانندگان حمل ونقل عمومی اجازه ندادند لحظه‌ای وقفه در جابه جایی کالا و مسافر رخ دهد و ما شاهد هستیم که از اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کرونا تا امروز ۲۶ آذر ۹۹ رشد ۹.۷ درصدی جابه جایی در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

وی افزود: خدا را شاکریم در این شرایط کرونایی با تدابیر رییس جمهور توانستیم به اندازه‌ای که امکان داشت برای حمایت از شرکت‌ها به ویژه در بخش مسافری تسهیلاتی را تخصیص دهیم تا رانندگان بتوانند از کمک تسهیلاتی برخوردار شوند.

اسلامی تصریح کرد: همچنین در بخش ریلی و هوایی نیز مصوبه ما در خصوص تخصیص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های حمل و نقل محقق شد اگرچه تعدادی شرکت هنوز در آستانه دریافت منابع هستند، اما به طورکلی این مصوبه متناسب با رفع گرفتاری و نیاز اجرایی شد

همچنین در این مراسم حسن‌نیا گفت: به طور متوسط سالانه ۷۰۰ میلیون کالا در کشور جابجا می‌شود و ۲۰ هزار راهدار فعال در جاده‌های کشور در حال فعالیت هستند.

گفتنی است امروز سند نقشه راه معماری سامانه‌های حمل و نقل هوشمند که نقش موثری در بهبود وضعیت تردد و افزایش ایمنی ترافیک دارد و زمینه ساز ارتقای بهره وری اقتصادی و شاخص‌های بهره وری سبز رونمایی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی نمایشگاه آنلاین نخستین رویداد تخصصی راهداری که شامل ۷۸ طرح در قالب ۷ محور شامل روش‌های نوین نگهداری راه ها، افزایش دوام، خط کشی راه‌ها و پایش هوشمند شبکه راه‌های کشور و همچنین تامین مالی راهداری راه‌های روستایی است را رونمایی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *